3 STUPNĚ, déšť, zataženo, silný vítr - stejně máme co fotit
Že je počasí v dubnu nevyzpytatelné se všeobecně ví. Ale že nás na dubnové fotoexpedici do Moravského Slovácka (někdy špatně se mu říká Moravské Toskánsko) přepadne drobné sněžení, to se i místní podivovali.
V povětrnostní situaci, jako byla o víkendu na mé poslední Fotoexpedici, mnozí fotografové rezignují a odeberou se do moravských sklepů a nebo ke stolům. Nelze jim to vyčítat, ven by ani psa nevyhnal. Sychravo, prudký studený vítr lomcující stativy, déšť, žádné slunce - těžká situace pro každého fotografa.
Já se na v takovém případě snažím vždy na Fotoexpedici najít nějaké téma, které bychom i přes takovou nepřízeň mohli zkusit nafotit. A ideální je v takovém počasí třeba malování světlem, v tomto případě jsme použili blesk nasazený na monopodu.
Takové provizorní řešení, ale kolik to nadělá radosti, a to jsme se u třešně vystřídali všichni s fotoaparáty Canon, Nikon i SONY. Výsledná fotografie je smontovaná z mnoha expozic, ale myslím, že efekt, který jsem měl v hlavě a kterého jsme chtěli dosáhnout , je patrný. Níže v článku je postup focení a úplně na konci časosběrné video z backstage.
Se mnou se na Fotoexpedicích nikdy nenudíte. :)
V povětrnostní situaci, jako byla o víkendu na mé poslední Fotoexpedici, mnozí fotografové rezignují a odeberou se do moravských sklepů a nebo ke stolům. Nelze jim to vyčítat, ven by ani psa nevyhnal. Sychravo, prudký studený vítr lomcující stativy, déšť, žádné slunce - těžká situace pro každého fotografa.
Já se na v takovém případě snažím vždy na Fotoexpedici najít nějaké téma, které bychom i přes takovou nepřízeň mohli zkusit nafotit. A ideální je v takovém počasí třeba malování světlem, v tomto případě jsme použili blesk nasazený na monopodu.
Takové provizorní řešení, ale kolik to nadělá radosti, a to jsme se u třešně vystřídali všichni s fotoaparáty Canon, Nikon i SONY. Výsledná fotografie je smontovaná z mnoha expozic, ale myslím, že efekt, který jsem měl v hlavě a kterého jsme chtěli dosáhnout , je patrný. Níže v článku je postup focení a úplně na konci časosběrné video z backstage.
Se mnou se na Fotoexpedicích nikdy nenudíte. :)
popis, jak fotografie vznikala
- Fotoaparát - umístil jsem jej na stativ a vybral správnou kompozici pro několik desítek záběrů
- Stativ - použil jsem nejpevnější, co mám s nejméně vysunutými nohami
- Řízení blesků - systém Hähnel Viper TTL(C) dálkové ovládání blesku nasunuté na patici blesku
- Blesk - Hähnel Modus 600RT(C)
Několik desítek expozic jsem následně smontoval ve Photoshopu a vytvořil výslednou fotografii.